Het doel heiligt de middelen!
Consumentvriendelijk is een hol begrip geworden!

Onder het mom van de energietransitie worden ons op allerlei wijzen en met druk slimme meters door de strot geduwd. Wat die energietransitie inhoudt, is op zich al de vraag.
Is het zinvol om door de introductie van slime meters een besparing te creëren van 3% op een aandeel van max. 25% (is het residentieel verbruik binnen België) dus slechts 0,75% besparing op het totale verbruik in België?
Dat men daarvoor extreem dure digitale meters gebruikt die bovendien een erg korte levensduur hebben van tussen de 8 à 12 jaar is eerder een vorm van ondeugdelijk bestuur, zeker als je weet dat de klassieke Ferrarismeter een levensduur heeft van min. 20 à 30 jaar en slechts een fractie kost t.o.v. de kostprijs van slimme meters.
Oh ja:
wat de torenhoge schuldenberg betreft die Fluvius heeft, dat wil je niet weten.
Het grondwettelijk hof bevestigde in het
arrest 05/2021 dat eenieder het recht heeft om te kiezen voor een slimme meter die communiceert via een bekabelde verbinding. Dit in tegenstelling tot wat Fluvius beweert met hun bekabelde zendantenne waar je daarenboven nog een s opdraait voor extreem hoge extra kosten.
De vragen die zich opdringen zijn:
- Hebben wij gevraagd naar zulk een meter?
- Hebben een contract getekend waarin wij dit zijn overeen gekomen?
Het gaat hier om dwang, welk strafbaar is volgens onze grondwet, die trouwens zeer solide is.

